INJUST

Jo he treballat sis anys en el metall i també he fet alguna coseta en la construcció i per a mi, això és treballar de veritat. Cal afegir que m’agradava aquella feina de caràcter físic, però he de dir que bastants dels meus companys, ja majors i darrere de molts anys en la professió, estaven prou cremats de la vida i del treball, a més que també estaven prou estropellats i desitjaven amb ànsia arribar a la jubilació. Em resultava trist veure que desitjaven envellir i esgotar la seua vida per arribar a eixa etapa en la que finalment descansar de les seues fatigues. En aquell temps treballàvem onze hores diàries. Jo vaig veure el panorama i ho vaig tindre clar: calia cuidar-se i reduir una mica la jornada per poder gaudir de la vida i la meua joventut. Això estava mal mirat pels caps de l’empresa.
Tal vegada a algú se li ocórrega pensar que potser devien haver estudiat per a tindre una feina millor, però, llavors, qui faria aquesta feina?. Les cases estarien per construir, no tindríem eixes màquines que ens fan viure millor, no tindríem mobles, teles, ni carreteres, ni tan sols joies, perquè ningú voldria traure els minerals del fons de la terra o castigar el seu cos a la intempèrie damunt dels andamis o passar la jornada davant una màquina sorollosa...
Ara per sort els temps han canviat i jo també tinc una feina que no castiga tant el cos i amb la que no desitge esgotar la meua vida per arribar al dia de la meua jubilació, que per cert, ara pel moment sembla que serà als seixanta-set. Jo no pose cap objecció, perquè m’agrada treballar i pel moment em sent a gust amb el que faig. Per mi, podria jubilar-me als setanta o potser als vuitanta. Això significaria que el meu cos es manté fort i en forma i jo estaria a gust amb el que estiguera fent, però pense en eixa gent posant rajoles i caminant per damunt dels andamis faça fred o calor i pense que no és gens just que a ells els allarguen l’edat de jubilació i en canvi, banquers, funcionaris i tota eixa colla es jubilen prou més prompte i puguen gaudir d’una jubilació que sense dubte, serà millor econòmica i físicament que la de qualsevol altre ofici.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada